Recent Posts

duminică, 2 noiembrie 2014

Un ajutor necondiţionat...

      Într-un orăşel de provincie trăia el, tânărul adolescent ce abia împlinise 15 ani cu aproximativ două luni în urmă. Era la jumătatea clasei a IX-a şi era tare mândru de parcursul său şcolar de până acum, când se trezi cu un coş în mijlocul frunţii. În dimineaţa aceea se privea în oglindă, ca de obiei, şi observându-l în mijlocul frunţii se întreba ce să facă: să-l stoarcă sau să-l lase. Îşi întrebă mama, era foarte apropiat de mama sa.
       "Trebuie să-l laşi să se coacă şi când va apărea un punt negru în vârful lui înseamnă că îl poţi stoarce. Să nu-l storci mai devreme că o să-ţi rămână semn." - îl povăţui mama lui.
      La liceu, colegii de clasă începură să râdă de el:
      " Cei coşul ăla din fruntea ta? Zici că eşti unicorn! Hai să ţi-l storc!" - insistau colegii lui.
      "Mama a spus că trebuie să-l las până se va coace şi abia apoi să-l storc." - încercă să se apere, după cum îl povăţui mama lui, dar nu reuşi să scape de colegii lui până nu-i stoarse acest prim coş.
      A doua zi se trezi cu două coşuri pe faţă. Unul era pe obrazul drept iar altul în vârful nasului. Bineînţeles că nici de această dată nu scăpă de şicanele colegilor.
     "Hei, Rudolph, vino mai aproape şi luminează-mi calea!" - începură să-l şicaneze băieţii din clasă.
     "Las', nu-i asculta. Mai bine aşează-te în bancă şi lasă-mă să-ţi storc aceste coşuri." - îl îmbie una dintre colege. El nu ar fi vrut să o lase dar o plăcea foarte mult şi îşi dorea să simtă mâinile ei pe faţa lui aşa că o lăsă să-l atingă.
       Ziua următoare se trezi cu mai multe coşuri pe faţă. Văzând că nu-i de glumă cu aceste coşuri şi observând că dacă le stoarce înainte de vreme îi apar din ce în ce mai multe, decise să nu mai lase nici un coleg să i le atingă ci speră să treacă de la sine. Auzise de la mama lui că dacă le va lăsa în pace ele se vor transforma în puncte negre şi vor trece de la sine, dar cu fiecare zi care trecea ele apăreau din ce în ce mai des. Alţi colegi îi spuneau că acestea vor trece odată cu vârsta şi la 16 sau 17 ani deja nu le va mai avea aşa că nu rămase decât să se înarmeze cu răbdare.
        Anii trecură uşor pentru alţii, dar nu și pentru el pentru că numărul coşurilor crescuse foarte mult. Acum, în preajma Bacalaureatului avea faţa plină de găuri, urme ale coşurilor, şi puncte negre. Ajunsese în pragul vârstei de 18 ani şi încă nu scăpase de această problemă. Tot din această cauză nu avuse nici o iubită până la această vârstă. Majoritatea fetelor fugeau de el când îi vedeau chipul plin de coşuri. Colegii îi recomandă să-şi înceapă viaţa sexuală şi coşurile vor trece de la sine fără să-i rămână nici un semn pe faţă. Cu ajutorul colegilor şi al unei profesioniste făcu şi acest lucru, dar coşurile continuau să apară pe faţa şi pe gâtul lui.
         Văzându-şi nepotul aproape major dar cu coşuri pe faţă, bunica din partea mamei îi recomandă să folosească leacuri băbeşti:
      "Nepoate, trebuie să încerci să foloseşti barabule. Tai o felie de barabulă şi o pui pe coşuri.  O laşi acolo între 5-10 minute şi apoi o dai la o parte. Ai să vezi că în câteva zile ai să scapi de coşurile de pe faţă." - îi spuse bunica în timp ce îi dete o barabulă. El încercă şi această metodă, că după cele deja încercate nici nu mai conta una în plus sau în minus. A folosit şi masca de fulgi de ovăz dar degeaba. Şi-a dat şi cu gălbenuş de ou bătut pe faţă dar la fel. Peste coşuri a pus şi un amestec de miere cu măr ras, dar tot fără nici un rezultat notabil. A folosit şi bicarbonatul de sodiu, pe care mama lui în foloseşte la mâncare dar tot aşa. Infuzia de ceai de mentă, amestecul de oţet cu apă şi sare ţinut cinci minute peste zona cu probleme a făcut mai mult rău când acel oţet a început să intre în acele puncte negre. Unele persoane i-au recomandat să folosească felii de castravete verde pe care să le aplice pe zonele cu probleme, dar tot degeaba. Câte nu a încercat băiatul asta, dar toate fără nici un rezultat notabil, de aceea luă decizia să nici nu se mai gândească la aspectul său fizic până după absolvirea liceului şi a Bacalaureatului. Doreşte să-şi făurească un viitor strălucit şi pentru acest lucru va lupta.
       După examenul de Bacalaureat şi admiterea la o facultate dintr-un mare centru univesitar, s-a mutat în căminul facultăţii. Era un cămin mixt în care băieţii erau cazaţi la un palier iar fetele la alt palier. Astfel a cunoscut ce înseamnă viaţa într-un oraş mai mare când, în primul week-end de la venirea sa în acest oraş, colegii lui de cameră l-au invitat într-un club. Bineînţeles că a acceptat şi a mers cu ei, dar când a văzut că în club fiecare fată pe lângă care dansa se ferea să stea în preajma lui sau fetele cu care colegii lui îi făceau cunoştinţă dispăreau după doar cinci minute, realiză că trebuie să facă ceva în privinţa aspectului său, Totuşi, în timp ce dansa alături de colegii lui, veni o fată şi începu să danseze în jurul lui. Lui nu-i venea să creadă că o fată îi acordă atenţie după ce toată seara fusese ignorat de toate fetele cu care încercase să intre în vorbă. Fetei aceasteia părea să nu-i pese de cum arată şi chiar intrară în vorbă, descoperind că au multe puncte şi pasiuni comune. Pentru prima dată băiatul acesta nu s-a mai timorat de felul în care arăta şi rău i-a părut când seara s-a terminat şi ei au trebuit să se despartă. Dar înainte să se despartă își stabiliră o întâlnire pentru a doua zi la terasa din incinta campusului universitar, că doar sunt colegi la aceeaşi facultate dar la specializări diferite. Bineîneţeles că băiatul era speriat de această întâlnire.
     "Dacă în club era semi-întuneric semnele de pe faţa mea nu erau atât de vizibile ca la o întâlnire la o terasă în mijlocul zilei. Dacă şi această fată se va speria de aspectul meu, ca celelalte fete din club?" - se întreba în timp ce se gândea la această întâlnire. În definitiv teama lui este de înţeles având în vedere că era prima întîlnire cu o fată după multe luni, poate chiar ani.
       A doua zi la întâlnire fata îşi făcu apariţia, chiar dacă el încă mai credea că această invitaţie a fost doar o glumă pentru a se amuza pe seama lui. Acum o văzu mai bine cât este de frumoasă şi se tot întreba cum de este posibil ca o fată atât de frumoasă ca ea să accepte să se întâlnească cu un băiat ca el? Dar fetei părea să nu-i pese şi începură să vorbească de câte-n în lună și în stele. Băiatul încerca să se relaxeze şi să se destindă în prezenţa ei, pentru că ei părea să nu-i pese de cum arată. Încerca să-şi deschidă sufletul către ea, precum o floare.
       "Ştii, şi eu am fost ca tine! Nu am fost mereu atât de frumoasă. Şi eu am avut mari probleme cu coşurile de pe faţă. Nu vreau să te superi pentru că am deschis acest subiect. Vreau doar să înţelegi că ştiu prin ce treci şi vreau să te ajut. Îţi voi spune cum am procedat eu şi sper ca şi la tine să aibă acelaşi efect. Pe vremea când aveam faţa plină de coşuri mama mi-a recomandat produsele de la Farmec. Auzisem şi eu că cei de la Farmec au produse dermatocosmetice foarte bune doar că nu le încercasem până atunci. Mama auzise de la bunica mea despre doctorul Ana Aslan şi despre produsele Gerovital ce reprezentau, la vremea aceea, prima gamă anti-age din lume. La vremea respectivă această doctor Ana Aslan mai era cunoscută ca doamna Gerovital Doctor în Frumuseţe. Dar să revin la coşurile mele de la vremea respectivă. Eu am tot încercat diferite leacuri băbeşti, de la feliile de cartofi puse pe coşuri până la gălbenuşul de ou bătut turnat pe faţă. Am încercat toate metodele de care am auzit dar fără vreun rezultat. Asta până când mama mi-a povestit de podusele de la Farmec în special de Gerovital H3 Derma + Prof. Dr. Ana Aslan, ce sunt produse dermatocosmectice pentru diferite probleme ale pielii şi părului, printre care şi acneea. Ca şi tine, eram reticentă la început, mai ales după eşecul suferit cu toate acele leacuri băbeşti, dar mi-am propus să încerc o cremă antiacneică Gerovital H3 Derma +. Este foarte util pentru tenul gras/acneic, reducând punctele negre, roşeața şi coşurile. Dar reduce şi semnele de după acnee, acele gropiţe pe care le ai şi tu acum. Am observat că ai un suflet curat şi eşti foarte deschis când discuţi cu mine, dar am mai observat că îţi fereşti privirea şi faţa atunci când îmi vorbeşti. Preferi să te uiţi în altă parte în loc să mă priveşti în ochii. Ştiu de ce faci acest lucru, dar nu este nevoie să procedezi aşa. Mie nu-mi este ruşine cu tine şi chiar îmi placi. Dar, pentru liniştea ta sufletească, încearcă acest tratament şi vei vedea rezultatele după numai două săptămâni." - îi spuse ea văzându-l cum își tot fereşte faţa atunci când vorbea cu ea.
      El se supără puţin din cauză că ea deschise acest subiect. Spera ca măcar ea să nu-i spună nimic despre fața sa. Este îndeajuns că pentru el aspectul său reprezintă un mare handicap, nu era necesar ca şi ea să-i amintească acest lucru, de aceea îşi propuse să o uite şi să retragă în carapacea lui ocupându-se doar de studii.
     După vreo două zile trecu întâmplător pe lângă o farmacie şi se gândi să intre şi să întrebe despre acel tratament ce il recomandase ea. Întrebă mai mult din curiozitate, dar după ce primi aceleaşi asigurări privind eficacitatea tratamentului se gândi să-l cumpere şi să-l încerce pentru că, în definitiv, chiar nu are nimic de pierdut.
    Mare i-a fost mirarea când, după doar două săptămâni, rezultatele începură să apară: numărul coşurilor se reduse, punctele negre la fel iar găurile în piele, din urma coşurilor, începură să dispară. Atunci realiză că făcuse o mare greşeală când şi-a propus să rupă orice legătură cu acea fată. În definitiv ea i-a oferit ajutorul fără să-i ceară nimic la schimb.
       "Ea a fost ca un înger pentru mine şi eu ce am făcut? Am ignorat-o!" - se gândea el, regretând modul în care a tratat-o. Aşa că a doua zi, dorind să se revanşeze faţă de ea, cumpără un frumos buchet de flori şi se duse la camera ei de cămin. După ce îşi ceru iertare pentru faptul că nu i-a mai dat nici un semn în aceste săptămâni o invită în oraş, pentru a se revanşa faţă de ea. Această întîlnire a fost prima dintr-un lung şir de alte întâniri, perioadă în care el a urmat tratamentul de la Farmec şi a căpătat un ten imaculat, fără acnee şi urme post acnee. Acum este foarte mândru, atât de fizionomia sa cât şi de frumoasa lui iubită.
 

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014!

0 comentarii: