Recent Posts

miercuri, 12 noiembrie 2014

Străinii pot deveni cei mai buni prieteni!

   Aveam o viaţă foarte activă. În fiecare zi, după ce mă întorceam de la serviciu, reveneam acasă şi mă aşezam în faţa calculatorului. Aici începea adevărata mea viaţă, în jocul meu MMO RPG. Într-o clipă mă teleportam în perioada medievală unde eram un cavaler neînfricat ce lupta pentru inima domniţei lui. În fiecare zi jocul mă aşteapta şi eu îl aşteptam pe el. Secţiunea de chat a jocului mă ţinea ore întregi lângă el. Uitam să mănănc şi să beau când stăteam la palavre cu alte domniţe şi alţi cavaleri. Petreceam ore întregi în acest joc. De fapt, în acest joc petreceam tot timpul în care nu eram la serviciu sau nu dormeam. În acest joc şi în social media. Adeseori discuţiile din joc se mutau pe reţelele de socializare online.
     După cum spuneam, am avut o viaţă foarte activă. Adică tot timpul stăteam de vorbă cu cineva în joc sau pe reţelele de socializare. Ba de una, ba de alta, doar să treacă timpul. Subiectele erau inepuizabile având în vedere că puteam fi orice personaj vreau şi oricând vreau. Astăzi am fost cavaler, mâine voi fi un vagabond sau o persoană josnică. Puteam fi orice, calculatorul îmi oferea această posibilitate, atât timp cât nu ieșeam din casă. Prietenii m-au invitat adeseori la ieşiri în centrul oraşului sau la grătar prin vecini, dar precum ursul ce nu se lasă scos din bârlog aşa nu mă lăsam nici eu scos din faţa calculatorului. 
      "De ce să mă las scos din fotoliul atât de comod din faţa calculatorului? Îmi este cald şi bine, sau îmi este răcoare şi bine, depinde de anotimp." - îmi spuneam după fiecare refuz ce-l ofeream prietenilor.
     Cu timpul prietenii au început să mă evite şi să nu mă mai invite la ieşiri în centrul oraşului, astfel că am ajuns să am mulţi prieteni în mediul online, dar mai nici unul în mediul offline.
    Asta până într-o zi când, stând comod în faţa calculatorului, o prietenă îmi trimite o invitaţie pe social media de ieşire la o cafea într-un grup de persoane necunoscute, denumit "Hai să socializăm!". 
     "Pare tentant! Vei veni şi tu?" - o întreb în timp ce analizez mai bine invitaţia.
     "Eu din păcate nu am timp. Du-te dacă vrei." - îmi spune ea, tot pe social media.
     "Mă tentează să mă duc dar nu cunosc pe nimeni." - speram să o conving să mă însoţească. Măcar aşa aveam pe cineva cunoscut şi aş fi avut un punct de plecare în discuţii.
    "Ce o să-ţi facă? O să te muşte? Du-te şi nu mai sta pe gânduri." - îmi spune după care iese de pe social media pentru a nu o mai dispera cu frica mea patetică de socializare.
     "Mai sunt două zile până atunci. Dacă timpul îmi va permite mă voi duce. Aşa voi cunoaşte alte persoane." - îmi spun şi revin la jocul meu şi conversaţiile mele de pe social media.
     Timpul trece mai uşor când eşti în faţa calculatorului. Nici nu simţi trecerea a două zile. Iată că a sosit ziua şi ora acelei ieşiri "ca între prieteni". 
     "Să stau acasă şi să continui să mă joc sau să fac o pauză de câteva ore de la joc şi să ies la această întâlnire?" - aceasta era marea mea întrebare. Dar cum aveam poftă de o cafea decid să mă duc la întâlnire. 
     Într-un pub studenţesc, lângă un centru universitar, dau peste un grup de tineri ce nu au vrut, ca şi mine, să stea în casă la acea oră dintr-o zi de sâmbătă. După prezentările de rigoare şi un rând de bere, ne-a fost uşor să găsim subiecte de conversaţie."Unde-s mulţi puterea creşte" şi subiectele de conversaţie sunt pe măsură.  Dacă această întâlnire trebuia să dureze mai puţin de două ore aceasta s-a întins pe mai multe ore decât am prevăzut pentru că atunci când mai mulți oameni se întâlnesc la un "pahar de vorbă" uită să mai plece. Aşa eram şi noi la această primă întîlnire. Iar printre subiectele discutate am evidenţiat şi importanţa unui grup de social media axat în special pe socializare. După cum spune şi coperta grupului: "Străinii pot deveni cei mai buni prieteni!" Atunci am înţeles că se doreşte ca acest grup să devină ca o comunitate pentru toţi membrii lui, în special pentru cei cărora le place să socializeze în mediul offline. "Poate că a sosit timpul să mă alătur lor şi să petrec mai mult timp în afara casei." - îmi spun şi decid să mă implic mai mult în activităţile grupului.
     Auzindu-i cum povestesc despre plimbările şi întâlnirile lor îmi amintesc cât de mult îmi place să călătoresc, atât prin oraşul natal cât şi prin oricare alt loc din această ţară. Doar avem o ţară frumosă ce merită vizitată. Dar ultima plimbare prin ţară a fost acum câţiva ani. Ce s-a întâmplat între timp? De ce m-am retras ca ursul în bârlog? Nici eu nu ştiam să-mi răspund, dar am decis să schimb acest aspect al vieţii mele. Dacă ei se vor mai strânge la alte ieşiri păi să fie siguri că voi participa la toate. Iar dacă vor vrea să organizeze ieşiri prin ţară şi acolo voi fi primul care își face bagajul. Este timpul să petrec mai mult timp în afara casei decât în casă.
     La această întâlnire fiind prezent şi iniţiatorul acestui grup aflu astfel că este un grup nou înfiinţat tocmai cu scopul de a scoate oamenii la întâlniri faţă în faţă pentru a evada din capcana reţelelor de socializare. Parcă la mine s-a gândit când a realizat acest grup.
    Cum am fost foarte mulţumit de cum a decurs prima ieşire, pentru mine după atâta amar de vreme, şi cum deja decisesem să mă implic mai mult în acest grup, am trecut la următorul pas: o scurtă descriere pe peretele grupului în care cei ce nu au putut ajunge au aflat cum a decurs prima ieşire. 
    După doar câteva zile decidem că trebuie să avem un loc numai al nostru, cu preţuri preferenţiale şi activităţi pe gustul nostru, aşa că, împreună cu iniţiatorul grupului, am plecat în căutarea acestei locaţii. Am găsit, una aşa cum ne doream, foarte aproape de centrul oraşului dar cu preţuri pentru buzunarele tuturor. Şi când am auzit că aici se pot organiza şi seri de teatru, karaoke, seri cu jocuri de societate şi multe altele deja eram...foarte plăcut surprins de ce-ţi poate oferi o ieşire din casă.
  Cum trăim într-o ţară democrată am decis să supunem la vot atât locaţia vizitată cât şi activitatea ce va avea loc la următoarea întâlnire a grupului. După câteva zile de vot intens, s-a hotărât ca în această sâmbătă un număr considerabil de membri să se întâlnească la  bowling. Abia aştept să ajung şi eu. Cum de altfel abia aştept să ajung şi la următoarea întâlnire care va avea ca temă jocurile de societate.
     Dar eu vreau să ajung şi la următoarea şi la urmăatoarea şi la... În special pentru oameni noi şi pentru atmosfera atât de plăcută ce apare atunci când petreci timpul înconjurat de noi prieteni.
      De câteva zile jocul meu MMO RPG a fost uitat şi aşa va rămâne pentru o foarte lungă perioadă de timp. Acum viaţa mea activă se petrece între prieteni reali ce sunt lângă mine şi petrecem timpul împreună și nu între prieteni online pe care nu i-am văzut niciodată.



 Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2014!

1 comentarii:

Cad ajungi in Craiova te invitam la un Blog Meet. Pe langa bere si o portie mare de ras, avem si bowling :)